Vállalkozási tanácsadás | Hofer Noémi | Forbes TOP 20 szakértő

Tudatos vállalkozásindítási tanácsadás

Ne a sötétben tapogatózva tedd meg az első lépéseket!

Nem a saját károdon tanulnál?

Kezdő vállalkozóként két út áll előtted: az egyik, hogy saját károdon, lassan és költségesen próbálod megtanulni a vállalkozásindítás titkait. (Ami vagy sikerül, vagy nem.) A másik, hogy keresel egy tapasztalt szakembert, aki melletted áll a kezdeti nehézségek idején. Visszahúz, ha zsákutcába tartanál, megtanítja az üzleti és gazdasági alapokat, és azt is, hogyan kell profitorientált módon gondolkodni és tervezni.

Tőlem pontosan ezt a támogatást kapod meg a Tudatos vállalkozásindítási tanácsadás csomagomban.
Vállalkozásindítás tudatosan

Neked szól a Tudatos vállalkozásindítási tanácsadás csomag?

Igen, ha olyan most induló vállalkozás vezetője, tulajdonosa vagy,

  • aki nagy lelkesedéssel, de kevés üzleti, pénzügyi tudással vágna bele álmának megvalósításába;
  • aki nem a saját kárán szeretné megtanulni az alapokat;
  • aki szeretné a vállalkozását már a kezdetektől strukturáltan és átgondoltan vezetni;
  • aki szeretné átlátni a cége üzleti és pénzügyeit;
  • aki szeretné kipróbálni, milyen egy profi gazdasági tanácsadóval együtt dolgozni.

Mit kapsz tőlem a Tudatos vállalkozásindítási tanácsadás csomagban?

  • Lépésről lépésre haladva, érthetően elmagyarázom azokat a gazdasági és pénzügyi alapfogalmakat, amelyeket egy vállalkozás vezetőjének ismernie kell.
  • Közösen létrehozunk egy üzleti modellt, amely a vállalkozásod lényegi működésének leírása, és amely a későbbi munka alapjául szolgál.
  • Az üzleti modellre alapozva elkészítjük a vállalkozásod üzleti és pénzügyi tervét konkrét számokkal és adatokkal, jellemzően két évre előre.
  • Összeállítjuk a vállalkozásod cash flow tervét, amely segít elkerülni, hogy kifuss a pénzből a kritikus kezdeti időkben.
  • Mivel egy induló vállalkozás életében sok a bizonytalan tényező, több forgatókönyvet is összeállítunk, hogy felkészülhess a váratlan helyzetekre.
  • Megosztom veled, hogy mire figyelj a pénzügyi kérdéseknél induláskor, amikor azt érzed, hogy csak úgy folynak el a százezrek, milliók.
  • Azt is megbeszéljük, hogy milyen pénzügyi mutatókkal követheted nyomon a tevékenységedet hónapról hónapra.

A Tudatos vállalkozásindítási tanácsadás csomag tartalma

8 óra tanácsadás (4×1 óra online konzultáció, 4×1 óra háttérmunka). A vállalkozás méretétől, összetettségétől és az igényeidtől függően további órákat is vásárolhatsz.

A szolgáltatásra elégedettségi garanciát vállalok.

Mire számíthatsz a konzultációk során?

Első alkalom

  • Áttekintjük az induló vállalkozásod működését. A tevékenységedet, a termékeidet és szolgáltatásaidat, az ügyfélkörödet, a célcsoportodat, a beszállítóidat. Kifaggatlak arról, hogy miben szeretnél fejlődni, és hogyan látod a versenytársaidat. Ezekre az információkra támaszkodva készítjük el később az üzleti modelledet.
  • Megnézzük, hol vannak hiányosságok az üzleti tudásodban és a terveidben, hogy a későbbiekben pótolhassuk őket.
  • Kitérünk a téged érdeklő legfontosabb alapkérdésekre, mert nekem az a legfontosabb, hogy számodra az egész folyamat a lehető leghasznosabb legyen.
  • A konzultáció végén kapsz egy listát az átgondolandó és összeírandó költségekről és bevételekről. Ha már végeztél előzetes számításokat, a folytatásban alaposabban kidolgozzuk őket.

Második alkalom

  • Részletesebben kiszámoljuk a vállalkozásod tervezett árbevétel- és a költségszerkezetét. Ehhez én már előre készítek egy egyedi számítási struktúrát a tevékenységedhez alkalmazkodva.
  • Finomítjuk a pénzügyi terved elemeit, dimenzióit. Nálam minden terv egyedileg készül, mert különösen fontosnak tartom, hogy ne sablonmegoldásokat erőltessek rád. A folyamat végére kialakított pénzügyi tervvel önállóan tudsz majd dolgozni hónapról hónapra, de dönthetsz úgy is, hogy folytatod a közös munkát velem. A kedvezményes árú Ghost Partner Program ideális erre.

Harmadik alkalom

  • Az árazás és a versenytársak árainak elemzése lesz a kiemelt témánk.
  • Megbeszéljük a jövőbeli fejlesztési terveket és a termékeid vagy szolgáltatásaid bevezetésével kapcsolatos feladatokat.
  • Ha szükséges, kitérünk az új eszközök vásárlására, a beruházási hitelekre, a folyószámlahitel-keretre és egyéb finanszírozási lehetőségekre.
  • Ekkor foglalkozunk a cash flow kimutatással is.

Negyedik alkalom

  • Véglegesítjük az üzleti modelledet és a rá épülő, részletesebb üzleti tervet, amiből két-három verziót készítek elemzésekkel és a száraz számok megértését segítő grafikonokkal.
  • Konkretizáljuk a következő lépéseket, hogy pontosan tudd, melyek a gyakorlati tennivalóid, miután befejeztük a közös munkát. (Persze ha szeretnéd, hogy a továbbiakban is segítsem a vállalkozásodat, annak sincs akadálya.)
  • Megválaszolom az esetleges nyitott kérdéseket, és a konzultáció után átküldöm neked az összes elkészített dokumentumot.
A konzultációk közben nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy a pénzügyi és gazdasági tudásodhoz igazodva, a lehető legérthetőbben és lényegre törően magyarázzam el az alapvető összefüggéseket, amelyekkel nagyon sok tapasztalt vállalkozó sincs tisztában. A célom, hogy már a vállalkozás indításakor előnyre tegyél szert a versenytársaiddal szemben.

Mivel készülj a konzultációkra?

Az előzetes egyeztetés során kérni fogom tőled, hogy az induló vállalkozásoddal kapcsolatos (akár kezdetleges) terveidet, számításaidat és kérdéseidet is küldd át, hogy már az első alkalomra is felkészülten és konkrét válaszokkal érkezhessem. Ha vannak olyan fontos üzleti dokumentumok, kimutatások, szerződések, amelyeket szeretnél velem megbeszélni, azokat is készítsd össze, és küldd át előre.

Minden konzultáció végén egyeztetjük, hogy a következő alkalomra milyen anyagokat és információkat gyűjts össze, és azt is, hogy a konzultáció előtt hány nappal kell megkapnom őket ahhoz, hogy át tudjam nézni az anyagot, és érdemben tudjak reagálni rá.

Tisztázzunk néhány alapfogalmat!

Üzleti modell, üzleti terv, cash flow – tudom, hogy ezek most még elég kínaiul hangozhatnak neked. Talán már hallottál róluk, de valószínűleg nem tudnád megmondani, hogy melyik mit takar pontosan, és hogy miért is hasznosak minden vállalkozás számára. Mindegyikről jócskán írtam a blogomon is, ha részletesebben érdekel a téma, de most röviden összefoglalom neked az alapokat.

Mi az az üzleti modell?

Az üzleti modell egyszerűen fogalmazva a vállalkozásod lényegi működésének átgondolt leírása. Az elkészítését minden vállalkozást indító ügyfelemnek javaslom. Mert a vállalkozás lényeges folyamatainak tisztázásával jóval gördülékenyebb lesz minden további lépés, beleértve az üzleti terv kidolgozását is. A releváns, gyakorlatias kérdések megválaszolásával folyamatosan tisztul a vállalkozásod működéséről alkotott képed.

Létezik egy világszerte ismert séma, amellyel a modell összeállítása – kellő gazdasági, üzleti szakértelmet feltételezve – még egyszerűbb. „Business Model Canvas” (BMC) a neve; a svájci Alexander Osterwalder fejlesztette ki. Magyarul én az „üzletimodell-séma” nevet adnám neki.

Ezzel a stratégiai menedzsmentet és üzletfejlesztést segítő eszközzel egy oldalon összefoglalhatod a vállalkozásod működésének lényegét, sallangoktól mentesen.

A konzultációk során ezt a kezdők számára is jól érthető eszközt fogjuk használni az üzleti modelled összeállítására.

Mi az az üzleti terv?

Az üzleti terv egy olyan dokumentum, amely bemutatja az üzleti céljaidat és az elérésükhöz vezető utat. Egy jó iránytű, amelynek segítségével rugalmasan alkalmazkodhatsz a változásokhoz.

Tartalmazza a főbb információkat többek között a termékeidről, a szolgáltatásaidról, a marketingstratégiádról, a célcsoportjaidról, a versenytársaidról, a beszállítói kapcsolataidról és a pénzügyeidről is. Lényegre törő leírásaival és számításaival egy nagyon hasznos anyag az új vállalkozásod indításához.

És hogy miben különbözik az üzleti modelltől? Abban, hogy amíg az üzleti modell egy erősen felülnézeti, átfogó képet ad a vállalkozásod felépítéséről, működéséről, általános céljairól, addig az üzleti terv részletekbe megy, és konkrét számításokat, lépéseket is tartalmaz – gyakorlatilag egy cselekvési tervet ad a következő egy-két évre.

Mi az a cash flow terv?

A cash flow pénzáramlást jelent. A cash flow kimutatás fontos dokumentum minden vállalkozásvezető számára, mert kiderül belőle, hogy mennyi pénz érkezett be, mennyi pénzt költöttetek el, és mikor. Az egyenlegből pedig láthatod, hogy épp mennyi pénz áll a vállalkozás rendelkezésére.

Persze az aktuális állapot ismerete nem elég. Meg is kell tudnod tervezni, hogy a jövőben hogyan alakulnak majd a pénzmozgások a vállalkozásodban, és gondoskodnod kell róla, hogy mindig legyen elég pénzed a kötelezettségeid teljesítésére.

Hogy miért? Mert ha nem tudsz fizetni, az akár a vállalkozásod végét is jelentheti. A cash flow tervezése életbevágó, ezért mi is nagy hangsúlyt fektetünk rá a konzultációk során. Nem túlzás azt állítani, hogy a cash flow helyes menedzselése az egyik legfontosabb tudás egy cégvezető számára.

Mikor és hogyan rendelheted meg?

A vállalkozásindítási tanácsadást kínáló csomagomat akár most is megrendelheted. Ha meggyőztelek, hogy nem a saját károdon kellene tanulnod, hanem inkább tőlem, írj nekem most, és rövidesen válaszolok.

Nem veszel zsákbamacskát

Elégedettségi garancia

Ha az első konzultáció után úgy döntesz, hogy nem szeretnéd tovább folytatni a közös munkát, a tudatos vállalkozásindítási tanácsadás teljes csomagdíját visszatérítem neked.

Nem a Tudatos vállalkozásindítási tanácsadás csomag illik az üzleti problémádhoz?

Többféle szolgáltatáscsomagot állítottam össze a hozzád hasonló vállalkozók igényei alapján. Válassz közülük, vagy kérj egyedi ajánlatot!